Καλλιθέα 5/4/2014
Σύμφωνα με τον αρχικό μας εκπαιδευτικό σχεδιασμό και στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων για τον εορτασμό της Παγκόσμιας Ημέρας Παιδικού Βιβλίου στο σχολείο μας ο Σύλλογος Διδασκόντων πραγματοποίησε για την ημέρα αυτή τις εξής δράσεις:
Α. Καιρό πριν σχεδιάσαμε μια μεγάλη χαρούμενη κάμπια στο διάδρομο του β΄ορόφου και δώσαμε σε κάθε τάξη τον δικό της χώρο για να αναρτήσει σκέψεις, ιδέες, φιλαναγνωστικές προτάσεις-παρουσιάσεις βιβλίων.
Έτσι, μέρες τώρα, αυτός ο χώρος υπάρχει και ως ένας τόπος συνάντησης των μαθητών-τριών που ξεφυλλίζουν με περιέργεια τις σκέψεις-προτάσεις των συμμαθητών-τριών τους.
Αυτό το καλαίσθητο αποτέλεσμα της αναγνωστικής εμψύχωσης φιλοδοξούμε να κρατήσουμε για πολύ καιρό στον διάδρομο του β΄ορόφου παρακινώντας τους μαθητές μας να αναζητήσουν βιβλία στη δανειστική μας βιβλιοθήκη (πολλές από τις προτάσεις προέρχονται από αυτήν) αλλά και να τα παρωθήσουμε στην ανάγνωση λογοτεχνικών βιβλίων μέσα από τη δική τους προσωπική ανταπόκριση.
Β. Οι μικρότερες τάξεις (Α΄και Β΄) μίλησαν για το βιβλίο και τον αναγνώστη στην αίθουσα εκδηλώσεων παρακολουθώντας κατάλληλο εποπτικό υλικό που επέλεξαν οι δασκάλες των τάξεων κ. Κατσάρα Κωνσταντία (Α΄Τάξη) και κ. Ταπτά Γωγώ (Β΄Τάξη).
Γ. Οι μεγαλύτερες τάξεις παρακολούθησαν ένα εκτενές αφιέρωμα στην ημέρα που περιελάμβανε το ιστορικό της ίδρυσής της, ένα μικρό αφιέρωμα στον μεγάλο παραμυθά Χανς Κρίστιαν Άντερσεν, το Μουσείο Άντερσεν στην Όντενσε, τους αδελφούς Γκριμ και τον σπουδαίο σύγχρονο παραμυθά Τζάνι Ροντάρι. Επίσης τα παιδιά είχαν την ευκαιρία να θαυμάσουν μεγάλες βιβλιοθήκες του κόσμου, να παρατηρήσουν τα παιδικά τους τμήματα και τις δράσεις τους αλλά και μοναδικά βιβλιοπωλεία. Επειδή αυτή τη μέρα το βιβλίο έχει την ...τιμητική του, προτείναμε βιβλία με θέμα τους τα βιβλία, χρήσιμους ιστότοπους και ηλεκτρονικά περιοδικά ελληνικά και ξένα. Διαβάσαμε και αποσπάσματα από αφηγήσεις ανθρώπων που αγάπησαν το βιβλίο και του έδωσαν μια μοναδική θέση στην καρδιά τους. Ιδιαίτερα προβλήθηκε η φετινή αφίσα (τιμώμενη χώρα φέτος η Ιρλανδία) και η ανάγνωση του μηνύματος που μετέφρασαν για τα παιδιά η κα Τσιφλίδου με τη βοήθεια της κας Παπανδρουλάκη. Τα παιδιά είδαν και αφίσες προηγούμενων ετών.
Στο τέλος παρακολουθήσαμε ένα όμορφο video αφού πρώτα κάναμε την ερώτηση:
'"Τι κάνουν άραγε τα βιβλία όταν εμείς κοιμόμαστε τα βράδια;"
Και θυμηθήκαμε πόσο εντυπωσιαστήκαμε αλλά και συγκινηθήκαμε πέρσι από το βραβευμένο anιmation "The Fantastic Flying Books of Mr Morris Lessmore"!
Το ξαναβλέπουμε;
Δείτε κι εσείς ένα μέρος της παρουσίασης:
Δ. Η Παιδική Κινηματογραφική Λέσχη του Σχολείου μας λειτούργησε εντός του διδακτικού μας ωραρίου με την προβολή στην αίθουσα εκδηλώσεων για τις μεγαλύτερες τάξεις (Γ΄, Δ΄, Ε΄, ΣΤ΄) της κινηματογραφικής μεταφοράς του πολυδιαβασμένου έργου "Η Μαύρη Καλλονή". Τα παιδιά μοιράστηκαν με συγκίνηση τα συναισθήματα που τους προκάλεσε η πρωτοπρόσωπη αφήγηση του ευγενικού αυτού αλόγου σχετικά με τον τρόπο που μεγάλωναν και αντιμετωπίζονταν τα άλογα στη Βρετανία του 19ου αιώνα αλλά και τον τρόπο που οι άνθρωποι υποδέχονται στον χώρο τους ή γενικότερα αντιμετωπίζουν τα ζώα και στη σημερινή μας εποχή.
Ε. Φιλαναγνωστικές δραστηριότητες της Γ΄και Δ΄Τάξης
στη βιβλιοθήκη του Δήμου Καλλιθέας στις 3 Απριλίου 2014
Συνοδοί εκπαιδευτικοί: Μινάρδου Εύη (Γ΄Τάξη)
Τσιφλίδου Σίσσυ (Δ' Τάξη)
Στο πλαίσιο του εορτασμού της Παγκόσμιας Ημέρας του Παιδικού Βιβλίου η Βιβλιοθήκη του Δήμου μας είχε διοργανώσει δράσεις φιλαναγνωστικής εμψύχωσης για τους μικρούς της επισκέπτες. Οι μαθητές και οι μαθήτριες των δύο τάξεων επισκέφθηκαν το κτίριο της Δημοτικής Βιβλιοθήκης για να το γνωρίσουν από κοντά και να εξοικειωθούν με τον χώρο και τον τρόπο λειτουργίας του αλλά, κυρίως, για να συμμετάσχουν σε φιλαναγνωστικές δράσεις.
Τα παιδιά έγιναν τα ίδια συγγραφείς μικρών ιστοριών ακολουθώντας τεχνικές που πρώτος εφάρμοσε ο μεγάλος παραμυθάς Τζιάνι Ροντάρι. Πολλές από αυτές τους θύμισαν τον αγαπημένο τους συγγραφέα Ευγένιο Τριβιζά. Το συνταίριασμα των ανόμοιων ζευγαριών (π.χ. φράουλα-πυροσβέστης) ήταν απολαυστικό και οδηγούσε τη φαντασία τους σε δημιουργικά μονοπάτια.Μια συνάντηση γεμάτη κέφι και χιούμορ που μας έδωσε πολλές ιδέες για τη συγγραφή των δικών μας ξεχωριστών αστείων ιστοριών.
Στο σχολείο η Δ΄ Τάξη συνέχισε την εικονογράφηση των ιστοριών της.
Στο πλαίσιο των δραστηριοτήτων της Ευέλικτης Ζώνης η Δ΄Τάξη διάβασε το εξαιρετικό βιβλίο της Ροδούλας Παππά "Το παιδί που στο κεφάλι του φύτρωσε ένα δέντρο" , ένα βιβλίο για την αποδοχή του διαφορετικού που μας δείχνει απλά πως ένα πρόβλημα γίνεται πρόβλημα, αν εμείς το βλέπουμε έτσι! Αλλά, όμως, θα μπορούσε να είναι και το χαρτί του άσσου στο μανίκι μας, δηλαδή το ισχυρό μας προτέρημα, αυτό που μας κάνει ξεχωριστούς και διαφορετικούς από τους άλλους.
Ζωγραφίσαμε λοιπόν παιδιά που στο κεφάλι τους φύτρωσε... κάτι παράξενο για τους άλλους. Και με αφορμή την κάθε ζωγραφιά φτιάξαμε πολλές ιστορίες. Ξεχωρίσαμε τη ζωγραφιά της Ιωάννας: "Το παιδί που στο κεφάλι του φύτρωσε μια ντουλάπα..." και διαβάστε τι σκεφτήκαμε:
"Μια ντουλάπα στο κεφάλι σου σημαίνει πως όταν ο καιρός αλλάζει κι αρχίζεις να κρυώνεις, έχεις πάντα μαζί σου ρούχα: απλά βγάζεις το μπουφάν σου ή μια ζακετούλα και ζεσταίνεσαι...
Μια ντουλάπα στο κεφάλι σου σε κάνει περιζήτητο, γιατί έχει μια πόρτα μυστική που σε βγάζει στη χώρα της Νάρνια...
Έχεις πάντα χώρο στο δωμάτιό σου για να παίξεις, δεν στον τρώει η ντουλάπα...
Κουβαλάς μαζί σου ό,τι θέλεις; παιχνίδια, βιβλία, ομπρέλα...
Κρύβεσαι από τους άλλους και περνάς ωραίες ώρες χωρίς να σε φωνάζει κανείς διαβάζοντας ένα βιβλίο...
Έχεις όμως απίστευτο πονοκέφαλο από το βάρος της... Θα πρέπει να ξοδεύεις τα λεφτά σου σε ασπιρίνες...
Δεν μπορείς να ξαπλώσεις εύκολα στο κρεβάτι γιατί σε τραβάει προς τα πίσω... άσε που σε δυσκολεύει να γυρίσεις πλευρό το βράδυ..."
Και τόσα άλλα ωραία...
Επιμέλεια-οργάνωση παρουσίασης
Τσιφλίδου Σίσσυ