1. ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΩΝ Ε΄& ΣΤ΄ ΤΑΞΕΩΝ ΣΤΗΝ ΑΚΡΟΠΟΛΗ στις 24/9/2014
Εκπαιδευτικοί: Ταπτά Γεωργία (Ε΄Τάξη), Περσοπούλου Κωνσταντίνα (ΣΤ΄ Τάξη)
Στις 24 Σεπτεμβρίου πραγματοποιήθηκε η πρώτη εκπαιδευτική εκδρομή της σχολικής χρονιάς για τις Ε΄ & ΣΤ΄ τάξεις του σχολείου μας, στον Ιερό Βράχο της Ακρόπολης. Διανύοντας τις τελευταίες τάξεις του δημοτικού οι μαθητές κρίνονται πια πιο ώριμοι και γνωσιολογικά έτοιμοι να έρθουν σε επαφή με τα μοναδικά μνημεία του αρχαιολογικού χώρου της Ακρόπολης.
Πριν την επίσκεψη, οι μαθητές με τη βοήθεια των εκπαιδευτικών τους ασχολήθηκαν και εμβάθυναν στην ιστορία, αρχιτεκτονική και σημαντικότητα των μνημείων του Ιερού Βράχου, μέσα από εκπαιδευτικό υλικό, προβολή slides, video και δραστηριότητες, ώστε να προετοιμαστούν κατάλληλα για την επίσκεψη του σημαντικότερου ίσως αρχιτεκτονικού και πολιτιστικού συνόλου που κληροδότησε στον κόσμο η ελληνική αρχαιότητα.
Την εκδρομή συνόδευσε, πέρα από τις δύo εκπαιδευτικούς των τάξεων, η καθηγήτρια αγγλικών του σχολείου μας Παπανδρουλάκη Κάλλια που βοήθησε τα παιδιά να πάρουν συνέντευξη από επισκέπτες σχετικά με τα Ελγίνεια μάρμαρα (θέμα με το οποίο ασχολείται διεξοδικά η ΣΤ΄ Τάξη). Τα παιδιά παρακολούθησαν με ενδιαφέρον όλα τα μνημεία, ήρθαν σε επαφή με επισκέπτες, συζήτησαν μαζί τους, φωτογραφήθηκαν και τέλος καθισμένοι.....έχοντας απέναντί τους τον Παρθενώνα, συμπλήρωσαν ένα σχετικό φυλλάδιο που τους έδωσαν οι εκπαιδευτικοί ως αποτίμηση του θαυμαστού αυτού "ταξιδιού γνώσης " των λαμπρότερων μνημείων της αρχαιότητας!
2. ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΣΤΟ ΜΟΥΣΕΙΟ ΝΕΩΤΕΡΗΣ ΚΕΡΑΜΙΚΗΣ στις 1/10/2014
Εκπαιδευτικοί: Μόσχου Μαρία (Α΄Τάξη), Κατσάρα Κωνσταντία (Β΄Τάξη)
Την Τετάρτη 1 Οκτώβρη η Α? και η Β? τάξη έκαναν την πρώτη τους έξοδο! Επισκεφτήκαμε το Κέντρο Μελέτης Νεώτερης Κεραμικής, το οποίο στεγάζεται σε ένα πολύ όμορφο παλιό σπίτι στο Θησείο. Εκεί οι δύο τάξεις χωριστήκαμε και κάθε ομάδα παρακολούθησε μια περιήγηση στην έκθεση του Μουσείου, μίλησε για την τέχνη του αγγειοπλάστη και είδε τον ποδοκίνητο τροχό και το καμίνι όπου ψήνονταν τα κεραμικά. Τέλος, κάθε παιδί έφτιαξε το δικό του καλαθάκι από πηλό με τη μέθοδο «του μακαρονιού». Στο γυρισμό το κέφι άναψε στο πούλμαν με τραγούδια και οι επιβάτες δεν ήθελαν να επιστρέψουν?
Α΄στάδιο: Προετοιμασία των παιδιών για την επίσκεψη
Β΄στάδιο: Η επίσκεψη
Γ' στάδιο: Μετά την επίσκεψη ζωγραφίσαμε με παστέλ και μαρκαδόρους τα δικά μας αγγεία στο Ολοήμερο, ενώ η Β΄ Τάξη συνέχισε με εργασίες λαογραφικού περιεχομένου:
3.ΕΠΙΣΚΕΨΗ ΤΩΝ Ε΄ΚΑΙ ΣΤ΄ΤΑΞΕΩΝ ΣΤΟ ΕΘΝΙΚΟ ΜΕΤΣΟΒΙΟ ΠΟΛΥΤΕΧΝΕΙΟ
στις 4/11/2014
Εκπαιδευτικοί: Ταπτά Γεωργία (Ε΄Τάξη), Περσοπούλου Κωνσταντίνα (ΣΤ΄Τάξη)
Οι μαθητές των Ε' και ΣΤ' τάξεων με συνοδεία των 2 εκπαιδευτικών των τάξεων πραγματοποίησαν εκπαιδευτική επίσκεψη στον χώρο του Εθνικού Μετσόβιου Πολυτεχνείου στην οδό Πατησίων, στις 4 Νοεμβρίου 2014. Η επιλογή της συγκεκριμένης εκδρομής έγινε στο πλαίσιο του πολιτιστικού προγράμματος που υλοποιεί η Ε' τάξη με τίτλο:
«Καλλιέργεια της φιλαναγνωσίας, Διαθεματική Προσέγγιση
του λογοτεχνικού βιβλίου ΤΑ ΓΕΝΕΘΛΙΑ σε συνδυασμό
με την Επέτειο του Πολυτεχνείου».
Οι μαθητές της Ε' τάξης δουλεύοντας με το συγκεκριμένο βιβλίο της Ζωρζ Σαρρή που αναφέρεται στα μελανά χρόνια της δικτατορίας και φτάνει ως την εξέγερση των φοιτητών του Πολυτεχνείου και προετοιμάζοντας παράλληλα τη φετινή σχολική επετειακή εκδήλωση για τη 17η Νοεμβρίου, είχαν την ευκαιρία να επισκεφτούν το κτίριο-σύμβολο του αγώνα ενάντια στην εξουσία, εκεί που δόθηκε ένα απ' τα κύρια κτυπήματα εναντίον της δικτατορίας και αποτέλεσε μια απ' τις κυριότερες αιτίες διάλυσης του δικτατορικού καθεστώτος. Οι μαθητές της ΣΤ' τάξης έχοντας ήδη αναλάβει την περσινή γιορτή της επετείου, ξαναθυμήθηκαν τα γεγονότα μέσω προβολών βίντεο, χρονικών και φωτογραφιών, πριν την επίσκεψη.
Από την πρώτη στιγμή της άφιξής μας ως το τέλος είχαμε στο πλευρό μας τον κύριο Βασιλάτο, επίκουρο καθηγητή του ιδρύματος, ο οποίος μας έκανε μια καταπληκτική ξενάγηση σε όλους τους χώρους, προθυμότατα απάντησε σε όλες μας τις ερωτήσεις και μας βοήθησε να γνωρίσουμε το Πολυτεχνείο από ιστορικής και αρχιτεκτονικής πλευράς.
Έτσι, όχι μόνο είδαμε από κοντά και περπατήσαμε εκεί που οι φοιτητές αντιστάθηκαν, όχι μόνο σταθήκαμε και αφουγκραστήκαμε, έστω νοερά, τις φωνές τους να φωνάζουν με σθένος συνθήματα εναντίον της φασιστικής κυβέρνησης, όχι μόνο βλέποντας την συγκεκριμένη καγκελόπορτα πεσμένη εκεί, φέραμε στο μυαλό μας τη συγκλονιστική εικόνα του τανκ να την καταπατεί... και μαζί με αυτή και τους φοιτητές που ''έπεσαν'' ηρωικά στο όνομα της Ελευθερίας και της Δημοκρατίας? αλλά γνωρίσαμε και το Πολυτεχνείο του σήμερα.
Περιηγηθήκαμε στις σύγχρονες τώρα πια αίθουσες μαθημάτων, στην πολυτελέστατη αίθουσα εκδηλώσεων και στα σχεδιαστήρια, όπου είδαμε εντυπωσιακές μακέτες-εργασίες φοιτητών του τμήματος Αρχιτεκτόνων. Τέλος, αισθανθήκαμε κι εμείς για λίγο φοιτητές, αφού μας επιτράπηκε να καθίσουμε στο σχεδιαστήριο και να ζωγραφίσουμε
το ''Πολυτεχνείο του χθες και το Πολυτεχνείο του σήμερα''.
4. Παρακολούθηση της θεατρικής παράστασης "Ο Πέτρος και ο Λύκος σε παγίδα
για πιάνο από τη Θεατρική ομάδα «Λόγου Παίγνιον» στις 7 Νοεμβρίου 2014
στο Δημοτικό Θέατρο Καλλιθέας
Εκπαιδευτικοί: Μόσχου Μαρία (Α΄Τάξη), Κατσάρα Κωνσταντία (Β΄Τάξη) και Μήνος Εμμανουήλ (Γ΄Τάξη)
Ένα παραμύθι διαφορετικό βασισμένο στα μουσικά θέματα του έργου του Σεργκέι Προκόφιεφ. Μια διαδραστική μουσική παράσταση, η οποία μυεί τα παιδιά στον κόσμο της μουσικής, ενώ παράλληλα τα ευαισθητοποιεί σε θέματα που αφορούν την προστασία του περιβάλλοντος και στη σχέση με τη φύση.
Στο τέλος
Εμείς γελάσαμε και παίξαμε
Και μάθαμε
Πως όλα στη φύση αξίζουν
Λύκοι και άνθρωποι
Κατσίκια, γάτες και σκυλιά
Μαζί όλοι πρέπει να ζήσουν!
Στην Α? Δημοτικού, τη Δευτέρα που επιστρέψαμε παίξαμε ένα παιχνίδι με ζώα και λέξεις. Όπως στην παράσταση έπρεπε να καταλαβαίνουμε κάθε ζώο από τη μουσική του, εμείς ακούσαμε τις φωνές διάφορων ζώων κι έπρεπε να καταλάβουμε ποιο ζώο είναι και να γράψουμε το όνομά του. Έτσι εξασκηθήκαμε και στην ακοή και στη γραφή!
Στη Β΄ τάξη διαβάσαμε παραμύθια με άλλους λύκους:
Α)Ο μύθος του Αισώπου "Ο ψεύτης βοσκός"
Β) Τα τρία μικρά λυκάκια του Ευγένιου Τριβιζά
Ζωγραφίσαμε ό,τι μας άρεσε από την παράσταση «Ο Πέτρος και ο λύκος σε παγίδα για πιάνο».
Στην Γ΄ τάξη συζητήσαμε για το παραμύθι που είδαμε στο θέατρο, και για τη μεγάλη αλήθεια που κρύβει μέσα του:
Προσέχουμε το περιβάλλον, αν θέλουμε να προσέξουμε τους ανθρώπους.
Ζωγραφίσαμε, γράψαμε τα δικά μας παραμύθια, φτιάξαμε κόμικ, γράψαμε τις εντυπώσεις μας από την παράσταση.
5.Εθνικό Θέατρο REX, Σκηνή "Μαρίκα Κοτοπούλη"
"Το αστέρι της Λιλιπούπολης" των Ρεγγίνα Καπετανάκη, Βασίλη Ρίσβα
Παρασκευή 28 Νοεμβρίου 2014
Μια παράσταση που παρακολούθησε όλο το σχολείο μας.
Στο πλαίσιο της προετοιμασίας συζητήσαμε με την Α΄και Β΄Τάξη αλλά και τη Γ΄και Δ΄Τάξη στο Ολοήμερο για τη "Λιλιπούπολη", τη θρυλική πλέον μουσική εκπομπή του Γ' Προγράμματος του Μάνου Χατζιδάκι. Θυμηθήκαμε πολλά γνωστά τραγούδια (και ποιος δεν ήξερε το μικρό μπιζέλι!!!) και ανιχνεύσαμε προσδοκίες: τι άραγε να περιμένουμε από τους ίδιους συντελεστές που καλούνταν αυτή τη φορά και μετά από τόσα χρόνια να φτιάξουν μια νέα, θεατρική τώρα, παράσταση, που θα είχε σημείο αναφοράς το παλαιότερο έργο; Επίσης η Γ΄Τάξη συζήτησε με τον δάσκαλό της κο Μήνο Εμμανουήλ και για το κτίριο που θα επισκεπτόταν.
Η παράσταση γενικά άρεσε στα παιδιά: είχε ρυθμό, ωραία τραγούδια, κίνηση και περνούσε όμορφα νοήματα. Αξιοποιούσε πολλά στοιχεία από γνωστά παραμύθια εύκολα αναγνωρίσιμα στους επιμελείς αναγνώστες, όπως το σοφό σκουλίκι που παρέπεμπε στη σοφή Κάμπια που συναντά η Αλίκη στη Χώρα των Θαυμάτων και έστελνε το μήνυμα πως πρέπει να σεβόμαστε τη φύση και τα πλάσματά της. Ο Μπρίλης, το αστεράκι που του έλειπε η μια αχτίδα, αλλά καθόλου δεν του έλειπε το θάρρος, έστελνε μηνύματα αισιοδοξίας και θάρρους αλλά και δυνατής φιλίας. Η κεντρική ιδέα γενικά στρεφόταν γύρω από τον σεβασμό στη φύση και το περιβάλλον αλλά και τη διαφορετικότητα. Χωρίς να έχει τα σκηνικά του "Μεγάλου περίπατου του Πέτρου" ή του "Μόγλη" (φαίνεται πως τώρα πια η οικονομική κρίση αγγίζει και το Εθνικό μας Θέατρο), η παράσταση -αν και παραπάνω από όσο αντέχαμε "θορυβώδης"- είχε ένα φροντισμένο λεκτικό, άλλωστε η κα Καπετανάκη μάς είχε συνηθίσει σε αυτό στη Λιλιπούπολη, ενώ ο κος Μαραγκόπουλος την επένδυσε μουσικά με ευφάνταστα τραγούδια που ψιθυρίζαμε με κέφι όταν γυρίζαμε...
Στον γυρισμό μας συζητήσαμε πάλι στο Ολοήμερο για τη διαφορά της ανάγνωσης ενός βιβλίου από την παρακολούθηση μιας παράστασης. Επισημάναμε τους συντελεστές της: μουσική, σκηνικά, κοστούμια, πολυμέσα, ηθοποιοί και σχολιάσαμε χαρακτήρες του έργου, όπως τον γενναίο και αποφασιστικό Μπρίλη, τη φαντασμένη κι εγωίστρια Δράκαινα, τον ευαίσθητο αστερία και το καλό έξυπνο χταπόδι. Κάναμε συνδέσεις με γνωστά έργα της λογοτεχνίας, ακόμα και με την Οδύσσεια βρήκαμε ομοιότητες, γιατί ο Μπρίλης κάνει κι αυτός ένα μεγάλο ταξίδι που το τέλος του τον βρίσκει πιο ώριμο και δυνατό, πιο αποφασισμένο να γυρίσει εκεί όπου ανήκει: στον Λιλιγαλαξία. Ο Μπρίλης μέσα από τις δοκιμασίες που θα υποβληθεί θα αλλάξει την εικόνα που έχει για τον εαυτό του. Η συζήτηση μάς βοήθησε να μοιραστούμε εμπειρίες και εντυπώσεις αλλά και να εκτιμησουμε αισθητικά αυτό που είδαμε. Εννοείται πως τις επόμενες μέρες ακούγαμε αποκλειστικά τη "Λιλιπούπολη"!
Τα παιδιά της Γ΄Τάξης σχολίασαν με τον δάσκαλό τους: