e1

em1

 

 

 em2

 

em3

 

em4

  

em5

 

em6

 

epi2

 

ΦΩΤΟΓΡΑΜΜΑ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΑ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΑ ΔΙΑΔΡΑΣΤΙΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ  

«Άγρια ζώα της Ελλάδας»

Α΄ και Β΄Τάξη του Σχολείου μας.

29/11/2012

??????????????????????????????????..

Έχοντας ως γνώμονα την ανάγκη εισαγωγής αλλά και εξοικείωσης των μαθητών με τις Νέες Τεχνολογίες καθώς  και τη μετάβαση στο Ψηφιακό Σχολείο του μέλλοντος επιλέγουμε ως καινοτόμο εκπαιδευτική δράση το Διαδραστικό Κινηματογράφο στο σχολείο. Πρόκειται για μια σύγχρονη σχολική κινηματογραφική ταινία με πλούσιο εκπαιδευτικό περιεχόμενο που ευαισθητοποιεί τους μαθητές σχετικά με την ύπαρξη αλλά και την προστασία των άγριων ζώων του πλανήτη μας. Στα βιβλία της Μελέτης Περιβάλλοντος για την Α΄ Δημοτικού η δραστηριότητα εντάσσεται στους ευρύτερους στόχους της ενότητας «Ερευνώ το περιβάλλον/Τα ζώα του τόπου μου» ενώ για τη Β΄ Δημοτικού αντίστοιχα της 6ης Ενότητας «Τα ζώα». 

Μέσα από το πρόγραμμα τα παιδιά όχι μόνο γνώρισαν είδη ζώων αλλά αντιλήφθηκαν και τη χρησιμότητά τους και την αναγκαιότητα να τα προστατεύσουν. Η ειδοποιός διαφορά του εκπαιδευτικού αυτού προγράμματος εντοπίζεται στην καινοτόμο χρήση πάνω στις διαδραστικές εφαρμογές. Ειδικότερα, οι μαθητές αλληλεπιδρούν με το προβαλλόμενο πρόγραμμα και επηρεάζουν την εξέλιξή του μέσω ασύρματων τηλεκοντρόλ. Έτσι η μαθησιακή διαδικασία αποκτά ευχάριστο και παιγνιώδη χαρακτήρα, προκαλεί το ενδιαφέρον και την περιέργεια του παιδιού που οδηγείται αβίαστα στο επιθυμητό αποτέλεσμα του γνωσιακού αλλά και του αξιακού στόχου. Στο τέλος κάθε ενότητας του προγράμματος οι μαθητές συμμετείχαν σε ένα επιμορφωτικό αλλά και διασκεδαστικό παιχνίδι γνώσεων. Η προβολή έγινε στον χώρο του σχολείου με τον ειδικό εξοπλισμό που διαθέτει ο οργανισμός. Το εκπαιδευτικό πρόγραμμα «Άγρια ζώα της Ελλάδας» του οργανισμού Φωτόγραμμα έχει αναρτηθεί στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Παιδείας e-yliko.

 

dr. Πειραματίξ «Ταξίδια φωτός»

Ε΄ και ΣΤ΄ Τάξη

29/11/2012

??????????????????????????????????..

Το εκπαιδευτικό αυτό πρόγραμμα, που πραγματοποιήθηκε στο χώρο του σχολείου μας, απευθυνόταν στους μαθητές της Ε΄ και ΣΤ΄ Τάξης. Συνδεόταν άμεσα με το μάθημα των Φυσικών. Με ένα διασκεδαστικό τρόπο, συνδυάζοντας το πείραμα με το παιχνίδι, στόχευε στο να μπορούν να γίνουν οι διεργασίες της επιστήμης περισσότερο ευχάριστες και οικείες στα παιδιά ενώ παράλληλα οι ίδιες τις απορίες των μαθητών έδωσαν το έναυσμα στο δάσκαλο για περεταίρω ενασχόληση και πιο ουσιαστικές προσεγγίσεις μέσα στην τάξη του. 

Διακρινόταν για την επιστημονική του συγκρότηση και καθοδήγηση στη διαδικασία διατύπωσης αρχικών υποθέσεων, εκτέλεσης ενός πειράματος και εξαγωγής συμπερασμάτων. Ήταν σύμφωνο τόσο με το πνεύμα που διέπει το βιβλίο των Φυσικών της Ε΄ και ΣΤ΄ Τάξης όσο και με την παροχή εγκυκλοπαιδικών γνώσεων όπως η αναδρομή σε αντιλήψεις των ανθρώπων για το φως από καταβολής κόσμου έως σήμερα. Τα παιδιά ανακάλυψαν τις βασικές ιδιότητες του φωτός γνώρισαν τις χρήσεις του στη σύγχρονη τεχνολογία με το Laser και τις οπτικές ίνες.

 

MOYΣEIO EΛΛHNIKHΣ ΠAIΔIKHΣ TEXNHΣ

«Εγώ το παιδί, ο κόσμος μου κι ο κόσμος όλος»

Γ΄ και Δ΄ Τάξη 4/12/2012

??????????????????????????????????..

Το Μουσείο Παιδικής Τέχνης είναι ένα πρωτοποριακό Μουσείο, από τα ελάχιστα στον κόσμο που εκθέτουν έργα ζωγραφικής και κατασκευές παιδιών 5 έως 14 ετών. Βασικός σκοπός του είναι η ανάδειξη της αξίας και της μοναδικότητας της παιδικής τέχνης προτείνοντας ένα νέο πρότυπο Μουσείου-Σχολείου. Στο παρόν πρόγραμμα το Μουσείο «ήρθε» στο σχολείο πραγματοποιώντας ένα αμφίδρομο άνοιγμα στη σχέση του με την εκπαιδευτική κοινότητα. Με την παρότρυνση της εμψυχώτριας και τη βοήθεια οπτικοακουστικών μέσων, εκπαιδευτικών φυλλαδίων και εικαστικών παιχνιδιών τα παιδιά εξασκήθηκαν στην παρατήρηση και ανάλυση των εκθεμάτων, στην απόκτηση εμπειριών και ερεθισμάτων και στην εικαστική έκφραση και δημιουργία. 

Σκοπός του εκπαιδευτικού προγράμματος ήταν τα παιδιά να κατανοήσουν την έννοια της ατομικότητας και να αναγνωρίσουν τα βασικά συναισθήματα ως μέσο πρόσληψης των όσων συμβαίνουν γύρω τους. Να αντιληφθούν πώς επηρεάζουν το περιβάλλον τους και πώς επηρεάζονται από αυτό. Να νιώσουν τον εαυτό τους ως μέρος του ευρύτερου κοινωνικού συνόλου και κατά συνέπεια ως μέρος του κόσμου. Να πειστούν για την αξία της συνύπαρξης και της συνεργασίας και να συνειδητοποιήσουν πόσο σημαντική είναι η συμβολή του καθενός στη δημιουργία ενός καλύτερου κόσμου. 

Ειδικότερα οι Γ΄ και Δ΄ Τάξεις συμμετείχαν σε ένα εικαστικό εργαστήριο. Τα παιδιά ζωγράφισαν το δικό τους έργο με τίτλο: «Ζωγραφίστε στιγμές από την καθημερινότητά σας: στο σπίτι ή στο σχολείο».Στο χώρο του σχολείου οι εκπαιδευτικοί αξιοποιώντας το εκπαιδευτικό πακέτο που παρέλαβαν στο τέλος του προγράμματος μπόρεσαν να επεξεργαστούν περαιτέρω το θέμα στην τάξη αλλά και να πλουτίσουν το εκπαιδευτικό υλικό της σχολικής μονάδας.

 mouspaidtexns1

 paidtexn2

paidtexn3

paidtexn4

paidtexn5

 paidtexn8

 paidtexn9