1. Ναυτικό Μουσείο Πειραιά (3/10/2013)

 Εκπαιδευτικοί: Κατσάρα Κωνσταντία (Α΄Τάξη)

                            Ταπτά Γωγώ (Β΄Τάξη)

 Οι Α΄και Β΄ Τάξεις του Σχολείου μας επισκέφθηκαν στις 3 Οκτωβρίου του 2013 MaritimeMuseumο

το Ναυτικό Μουσείο Πειραιά στη Μαρίνα Ζέας της Φρεατίδας και παρακολούθησαν τα ακόλουθα εκπαιδευτικά προγράμματα του Μουσείου: «Ζει ο βασιλιάς Αλέξανδρος» και «Η ιστορία ενός ναυτικού» με σκοπό να γνωρίσουν το θαλασσινό στοιχείο μέσα από την ανθρώπινη δραστηριότητα που αναπτύχθηκε στο πέρασμα του χρόνου στον ελλαδικό χώρο. Στα προγράμματα συμπεριλαμβάνονταν και υλικοτεχνικές κατασκευές όπως πήλινα καραβάκια. Η επιλογή έγινε με κριτήριο τόσο τις αντίστοιχες ενότητες για τη θάλασσα στη Γλώσσα και στη Μελέτη Περιβάλλοντος αλλά και το Πολιτιστικό πρόγραμμα που θα υλοποιήσουν οι δύο Τάξεις το τρέχον σχολικό έτος με θέμα τη θάλασσα και τίτλο «Η θάλασσα που μας ενώνει». Επιπροσθέτως αποτελεί μέρος και του εκπαιδευτικού σχεδιασμού της σχολικής μονάδας για τη συμμετοχή της στο 6ο μαθητικό φεστιβάλ του Δήμου Καλλιθέας.

native2

native4

 native3native4

2. Δημοτική Πινακοθήκη «Σοφία Λασκαρίδου» (9/10/2013)

Εκπαιδευτικός: Περσοπούλου Κωνσταντίνα

 

SofiaLask1

   Η Ε΄ Τάξη του Σχολείου μας στις 9 Οκτωβρίου 2013 επισκέφθηκε τη Δημοτική Πινακοθήκη της πόλης μας που πήρε το όνομά της "Σοφία Λασκαρίδου" από την ομώνυμη ζωγράφο η οποία υπήρξε κάτοχος του κτιρίου, μιας από τις δύο πρώτες οικίες του Δήμου Καλλιθέας (η άλλη υπήρξε εκείνη του Φιλάρετου, στην απέναντι γωνία). Μέσα από αυτήν την επίσκεψη είχε την ευκαιρία να γνωρίσει από κοντά ένα από τα σπουδαιότερα κτίρια της πόλης μας με αρχιτεκτονικό ενδιαφέρον, αφού συνδυάζει διάφορους ρυθμούς (κλασικό, βυζαντινό), αλλά και ιστορικό ενδιαφέρον, αφού αποτελεί ένα από τα δύο πρώτα κτίσματα από συστάσεως πόλεως. Τα παιδιά ξεναγήθηκαν στους χώρους της οικίας Λασκαρίδου, γνώρισαν στοιχεία της αρχιτεκτονικής του κτιρίου (έργο του Τσίλερ) και ήρθαν σε επαφή με το έργο της ζωγράφου Σοφίας Λασκαρίδου. Για το σκοπό

SofiaLask2SofiaLask_3

αυτό είχαν σχεδιαστεί από την υπεύθυνη εκπαιδευτικό και ανάλογες εκπαιδευτικές δραστηριότητες. Παράλληλα οι μαθητές και οι μαθήτριες είχαν την ευκαιρία να επισκεφθούν στον ίδιο χώρο και την περιοδική έκθεση με έργα Τσέχων καλλιτεχνών. 

 

3. Εθνικό Θέατρο, «Ο Μόγλης» (6/11/2013)

Θέατρο Rex - Παιδική Σκηνή "Κατίνα Παξινού"

Moglis_3

   Όλο το Σχολείο παρακολούθησε αυτήν τη μαγευτική παράσταση, μια σύγχρονη διασκευή του κλασικού έργου του Κίπλινγκ, μια αλληγορία πάνω στους ανθρώπινους χαρακτήρες και τον τρόπο που συμβιώνουν με τα πλάσματα της φύσης. «Ο Μόγλης» είναι μια ελεύθερη θεατρική διασκευή πάνω στο «Βιβλίο της ζούγκλας» του Ράντγιαρντ  Κίπλινγκ σε σκηνοθεσία Φωτεινής Μπαξεβάνη.

Moglis_1Το Βιβλίο της Ζούγκλας (The Jungle Book, 1894) είναι μία συλλογή ιστοριών του βραβευμένου με Νόμπελ Άγγλου συγγραφέα. Οι ιστορίες δημοσιεύτηκαν για πρώτη φορά σε περιοδικά το 1893-1894. Πρόκειται για ένα από τα ωραιότερα παιδικά βιβλία με αλληγορικές αναφορές, κατάλληλο για όλες τις τάξεις, αφού κάθε ηλικία μπορεί να προσλάβει αντίστοιχα στο επίπεδό της νοήματα που αφορούν στην κοινωνική ζωή των ανθρώπων και τη σχέση τους με τη φύση. Στην κοινωνία των ζώων επικρατεί ο νόμος της ζούγκλας. Είναι σκληρός αλλά και αληθινός. Αντίθετα από τους ανθρώπους, που είναι ύπουλοι, εκδικητικοί, πονηροί και δειλοί, τα ζώα δείχνουν γενναιότητα, συντροφικότητα, ευγένεια. Η δίψα για πλούτη και εκδίκηση που έχουν οι άνθρωποι απουσιάζει από τα ζώα. Ο Μόγλης, είναι το "κουτάβι του ανθρώπου", που μεγαλώνει μέσα σε μια αγέλη λύκων μαθαίνοντας τους νόμους και τις συνήθειες της ζούγκλας για να επιβιώσει.Moglis_2

Οι ιστορίες του βιβλίου είναι μύθοι, που χρησιμοποιούν ζώα με έναν ανθρωπόμορφο τρόπο για να παραδώσουν μαθήματα ηθικής, όπως για παράδειγμα, οι στίχοι του Νόμου της Ζούγκλας θέτουν κανόνες για την ασφάλεια των ατόμων, των οικογενειών και των κοινοτήτων. Ο Κίπλινγκ θέτει σ' αυτούς σχεδόν όλα όσα ήξερε ή "άκουσε ή φαντάστηκε για την ινδική ζούγκλα". Άλλοι αναγνώστες ερμήνευσαν το έργο ως αλληγορίες της πολιτικής και της κοινωνίας εκείνης της εποχής. Οι πιο γνωστές από τις ιστορίες είναι αυτές που περιστρέφονται γύρω από τις περιπέτειες ενός εγκαταλελειμμένου ανθρώπου, του Μόγλη, που μεγάλωσε με τους λύκους στην ινδική ζούγκλα.

Moglis_4Moglis_5

 

 

 

 

 

 

 

Το βιβλίο της ζούγκλας είναι κατάλληλο όχι μόνο για παιδιά, αλλά και για μεγάλους, και δεν είναι τυχαίο που ο Φρόιντ το θεωρούσε ένα από τα σημαντικότερα βιβλία όλων των εποχών!

Εμείς ξεχωρίσαμε το έργο για τους χαρακτήρες του και τον επιτυχημένο τρόπο άλλοτε χιουμοριστικό άλλοτε συγκινητικά ανθρώπινο που μεταφέρθηκαν στη θεατρική σκηνή. Το συνιστούμε ανεπιφύλακτα σε όσους -μικρούς και μεγάλους- δεν έχουν ακόμη προλάβει να το παρακολουθήσουν!

 

4. Εκπαιδευτική επίσκεψη στη Βουλή των Ελλήνων (25/11/2013)

Εκπαιδευτικός: Κοτσαύτη Σοφία (ΣΤ΄Τάξη)

Boulh

  Η ΣΤ΄ Τάξη του Σχολείου μας στις 25 Νοεμβρίου 2013 πραγματοποίησε αυτήν την εκπαιδευτική επίσκεψη μετά από προκαθορισμένη ημερομηνία με σκοπό τη γνωριμία και την ξενάγηση σε ένα από τα σπουδαιότερα κτίρια της χώρας μας, τη Βουλή των Ελλήνων.

    Η επίσκεψη κυρίως συνδεόταν με τις αντίστοιχες ενότητες του μαθήματος της Κοινωνικής και Πολιτικής Αγωγής, αλλά είχε και ιστορικό ενδιαφέρον, αφού το εν λόγω κτίριο (και οι χρήσεις του στο πέρασμα του χρόνου) αποτελεί ένα από τα σημαντικότερα κτίρια της πόλης των Αθηνών. 

   Οι μαθητές-τριες ξεναγήθηκαν στο κτίριο, έμαθαν για την ιστορία του μέσα από βίντεο και ενημερώθηκαν για τον τρόπο λειτουργίας του Κοινοβουλίου. Μπήκαν στην αίθουσα των συνεδριάσεων και κάθισαν στις θέσεις των βουλευτών. Ίσως κάποιος ή κάποια από τους μαθητές μας καταφέρει να μπει εκεί ως πολιτικός. Ποιος ξέρει;

 

5.  Επίσκεψη στο Εργαστήρι του πηλού (4/12/2013)

phlos

 

Πρόγραμμα: «Μικροί αγγειοπλάστες-χριστουγεννιάτικα στολίδια»

Εκπαιδευτικοί: Μινάρδου Εύη (Γ΄Τάξη)

                            Τσιφλίδου Σίσσυ (Δ΄Τάξη)

phlos_1

 

   Την Τετάρτη 4 Δεκεμβρίου 2013 οι Γ΄και Δ΄Τάξεις του Σχολείου μας συμμετείχαν σε αυτό το εργαστήρι. Αρχικά και μέσα από την προβολή διαφανειών με θέμα τα δημιουργήματα του ανθρώπου από την προϊστορία μέχρι σήμερα, τα παιδιά συνδύασαν στοιχεία από την ιστορία, τη μελέτη περιβάλλοντος και τα εικαστικά των τάξεών τους, αφού η ενότητα αυτή του προγράμματος ενέπλεκε πολιτιστικά (λαογραφικά, εθιμικά) και ιστορικά στοιχεία.

Τα παιδιά, αφού παρακολούθησαν την προβολή και συζήτησαν με την υπεύθυνη του εργαστηρίου κα Λάζου σχετικά με τη χρήση του πηλού και τα εργαλεία που χρησιμοποίησε στο πέρασμα του χρόνου ο καλλιτέχνης, αλλά και τις πηγές εύρεσης των πρώτων υλών (πηλός και ποιότητές του), είδαν έργα καλλιτεχνών με αναφορές από την κυκλαδική, αρχαϊκή και μινωική εποχή. Στο πρόγραμμα περιλαμβανόταν επίδειξη κατασκευής αγγείου στον τροχό, εμπειρία του τροχού και λασποαποτύπωμα, καθώς και ελεύθερες δημιουργίες με πηλό. 

phlos_2

phlos_3

 

 

phlos_6

 

    Στο πλαίσιο του προγράμματος «Μικροί αγγειοπλάστες» αναπτύχθηκε και το εποχιακό πρόγραμμα τα Χριστουγεννιάτικα στολίδια όπου το κάθε παιδί έφτιαξε και ζωγράφισε το δικό του δέντρο με τα στολίδια του.

phlos_4

 

phlos_7

phlos_8

phlos_10

phlos_10

phlos_11

phlos_12

phlos_13

     Με τη λήξη του προγράμματος συμφωνήσαμε τα έργα μας να παραμείνουν στο εργαστήρι για να ψηθούν στον ειδικό φούρνο κεραμικής, έτσι ώστε να έχουμε πλέον ο καθένας τη δική του κεραμική δημιουργία! Τα παραλάβαμε στο σχολείο μετά από 2 εβδομάδες περίπου και φωτογραφηθήκαμε με αυτά!

ergphl1ergphl2

phlos3phlos4