1. "Ιστορίες του παππού Αριστοφάνη του Δημήτρη Ποταμίτη" στο "Θέατρο κάτω απ' τη γέφυρα"
στις 26 Μαρτίου 2014
Εκπαιδευτική επίσκεψη που πραγματοποίησε η σχολική μονάδα στο σύνολό της.
|
|
|
Η δική μας άποψη: Πριν πάμε στο θέατρο για να παρακολουθήσουμε αυτήν την παράσταση σχεδόν όλες οι μεγάλες τάξεις είχαμε μιλήσει για τον μεγάλο μας κωμικό ποιητή Αριστοφάνη. Είχαμε διαβάσει κείμενα από τις κωμωδίες του (Όρνιθες, Ειρήνη κτλ.) αλλά είχαμε δει και το πώς μεταγράφονται αυτά τα έργα στο σήμερα είτε μέσα από τα κόμικς είτε μέσα από σύγχρονες παραστάσεις.
Διαπιστώσαμε λοιπόν πόσο επίκαιρος είναι ο πολιτικός λόγος του Αριστοφάνη, γιατί τα έργα του παίζονται συνεχώς και διαρκώς και πόσο η φύση του ανθρώπου που διαβάλλεται από τον πλούτο και την επιθυμία του κέρδους δεν αλλάζει στο πέρασμα του χρόνου. Διακρίναμε το πώς ο σκηνοθέτης έστειλε σύγχρονα μηνύματα με τη βοήθεια της χρήσης των πολυμέσων (βομβαρδισμοί χωρών) ή με τα κοστούμια των ηθοποιών (στρατιώτες που μας θύμιζαν τους Γερμανούς ναζί του Β΄Παγκοσμίου πολέμου).
Σίγουρα το κυρίαρχο μήνυμα ήταν το αγαθό της ειρήνης που πρέπει να υπερασπιζόμαστε με κάθε θυσία σε όλη τη διάρκεια του βίου μας και ποτέ να μην εφησυχάζουμε και να τη θεωρούμε δεδομένη γιατί όσοι κερδίζουν από τον πόλεμο την επιβουλεύονται.
Πραγματικά μια διηλικιακή παράσταση με πολύ καλές ερμηνείες που αξίζει να δουν μικροί και μεγάλοι.
2. Γ΄και Δ΄Τάξη:
Φιλαναγνωστικές δραστηριότητες στη βιβλιοθήκη του Δήμου Καλλιθέας
στις 3 Απριλίου 2014
Συνοδοί εκπαιδευτικοί: Μινάρδου Εύη (Γ΄Τάξη)
Τσιφλίδου Σίσσυ (Δ' Τάξη)
Στο πλαίσιο του εορτασμού της Παγκόσμιας Ημέρας του Παιδικού Βιβλίου οι μαθητές και οι μαθήτριες των δύο τάξεων επισκέφθηκαν το κτίριο της δημοτικής βιβλιοθήκης για να το γνωρίσουν από κοντά και να εξοικειωθούν με τον χώρο και τον τρόπο λειτουργίας του αλλά, κυρίως, για να συμμετάσχουν σε φιλαναγνωστικές δράσεις. Τα παιδιά έγιναν τα ίδια συγγραφείς μικρών ιστοριών ακολουθώντας τεχνικές που πρώτος εφάρμοσε ο μεγάλος παραμυθάς Τζιάνι Ροντάρι. Πολλές από αυτές τους θύμισαν τον αγαπημένο τους συγγραφέα Ευγένιο Τριβιζά. Το συνταίριασμα των ανόμοιων ζευγαριών (π.χ. φράουλα-πυροσβέστης) ήταν απολαυστικό και οδηγούσε τη φαντασία τους σε δημιουργικά μονοπάτια. Μια συνάντηση γεμάτη κέφι και χιούμορ που μας έδωσε πολλές ιδέες για τη συγγραφή των δικών μας ξεχωριστών αστείων ιστοριών.
Επειδή η επίσκεψη αυτή εντάσσεται στο πλαίσιο δραστηριοτήτων του εορτασμού για την Παγκόσμια Ημέρα του Παιδικού Βιβλίου, μπορείτε να δείτε αναλυτική παρουσίαση και συνέχεια των δράσεων στο σύνδεσμο των Εκδηλώσεων- Εορτασμός Παγκόσμιας Ημέρας Παιδικού Βιβλίου 2014.
3. Συμμετοχή στο 4ο Πανελλήνιο Πρόγραμμα «Ημέρα Ολυμπιακής Παιδείας»
της Εθνικής Ολυμπιακής Ακαδημίας της Ελλάδας στο Καλλιμάρμαρο Στάδιο.
Παρασκευή 11/4/2014
Συνοδοί τάξεων: όλοι οι εκπαιδευτικοί του Σχολείου
Η επίσκεψη αφορούσε στην κατασκευή του μεγαλύτερου περιστεριού της ειρήνης με λευκά χάρτινα καραβάκια που κατασκεύασαν οι μαθητές όλων των σχολείων που παραβρέθηκαν, η οποία διεκδίκησε το παγκόσμιο ρεκόρ Γκίνες. Το πρόγραμμα περιελάμβανε δράσεις για τα παιδιά όπως την εκμάθηση χορογραφίας των ολυμπιακών αγωνισμάτων του 1896 αλλά, κυρίως, μέσα από τη δραστηριότητα αυτής της κατασκευής καλλιεργήθηκαν το πνεύμα και οι αξίες του ολυμπισμού, της διεθνούς ειρήνης και εκεχειρίας στους μικρούς μαθητές μας.
Από τις πιο ωραίες στιγμές η είσοδος στο Καλλιμάρμαρο Στάδιο των Ολυμπιονικών μας και η απαγγελία του εθνικού μας ύμνου και του ύμνου των ολυμπιακών αγώνων καθώς γινόταν η έπαρση των σημαίων.
4. Αθλητική-Ψυχαγωγική Επίσκεψη στο κέντρο «ΑΘΛΟΠΑΙΔΕΙΑ»
27/5/2014 (Τρίτη)Αλκυονιδών 4, Βούλα
Συνοδοί τάξεων: όλοι οι εκπαιδευτικοί του Σχολείου
Οι μαθητές και οι μαθήτριες του σχολείου μας επισκέφθηκαν το αθλητικό κέντρο «ΑΘΛΟΠΑΙΔΕΙΑ» στις περιφραγμένες αθλητικές του εγκαταστάσεις στη Βούλα και απόλαυσαν μια σειρά παιδαγωγικών δραστηριοτήτων που συνδύαζαν την άθληση με την ψυχαγωγία. Οι εγκαταστάσεις πληρούν τους κανόνες ασφαλείας και διαθέτουν τις απαραίτητες άδειες λειτουργίας. Η επίβλεψη των μαθητών γινόταν από Καθηγητές Φυσικής Αγωγής με την παρουσία γιατρού καθόλη τη διάρκεια του αθλητικού-ψυχαγωγικού προγράμματος.